|
| Forfatter | Besked |
|---|
Chrode
 Antal indlæg: 175 Join date: 13/11/09 Age: 22
 | Emne: Wicca.. Det rigtige? Ons jan 11, 2012 10:34 am | |
| Hvordan ved du at Wicca er det rigtige? |
|
 | |
JustLittleMe
 Antal indlæg: 63 Join date: 12/12/11 Age: 16 Geografisk sted: lyngbytaarbæk kommune..
 | Emne: Re: Wicca.. Det rigtige? Søn jan 15, 2012 9:46 am | |
| Hvordan ved du det?  |
|
 | |
Chrode
 | Emne: Re: Wicca.. Det rigtige? Tors jan 19, 2012 12:56 am | |
| | JustLittleMe skrev: | Hvordan ved du det?  |
Jeg er begyndt at tvivle... |
|
 | |
JustLittleMe
 Antal indlæg: 63 Join date: 12/12/11 Age: 16 Geografisk sted: lyngbytaarbæk kommune..
 | Emne: Re: Wicca.. Det rigtige? Tors jan 19, 2012 2:44 pm | |
| okay, hvis jeg skal svare på dit oprindelige spørgsmål... (det kommer nok ikke til at hjælpe dig så meget..) Jeg tror ikke på at man kan vide om der findes en gud/inde eller ej. jeg har valgt at tro på wicca fordi det var det der gav mening for mig. hvis wicca giver mening for dig er det rigtigt, men kun for dig, ikke nødvendigvis for nogen andre (det er derfor jeg hader når folk prøver at påtvinge andre deres tro) man kan ikke vide om man har ret, det er derfor det hedder tro, fordi man tror. hvis det giver mening er det rigtigt, hvis ikke håber jeg bare du kan se tilbage på din wiccanske fase i livet, med et smil... for mig, personligt, er det ikke så vigtigt hvad der er sandt eller ej, det her giver mening for mig, og jeg bryder mig ikke om hvad andre mener om det, jeg har fundet min egen sandhed.
hvis det ikke er for privat, hvorfor er du begyndt at tvivle på din tro?
forresten håber du finder det der passer til dig! |
|
 | |
Chrode
 | Emne: Re: Wicca.. Det rigtige? Tors jan 19, 2012 5:34 pm | |
| | JustLittleMe skrev: | okay, hvis jeg skal svare på dit oprindelige spørgsmål... (det kommer nok ikke til at hjælpe dig så meget..) Jeg tror ikke på at man kan vide om der findes en gud/inde eller ej. jeg har valgt at tro på wicca fordi det var det der gav mening for mig. hvis wicca giver mening for dig er det rigtigt, men kun for dig, ikke nødvendigvis for nogen andre (det er derfor jeg hader når folk prøver at påtvinge andre deres tro) man kan ikke vide om man har ret, det er derfor det hedder tro, fordi man tror. hvis det giver mening er det rigtigt, hvis ikke håber jeg bare du kan se tilbage på din wiccanske fase i livet, med et smil... for mig, personligt, er det ikke så vigtigt hvad der er sandt eller ej, det her giver mening for mig, og jeg bryder mig ikke om hvad andre mener om det, jeg har fundet min egen sandhed.
hvis det ikke er for privat, hvorfor er du begyndt at tvivle på din tro?
forresten håber du finder det der passer til dig! |
Fordi når jeg tænker nærmere over det så har Wicca ikke elementer af videnskab som overrasker og jeg er generelt meget rationel tænkende. Det er ikke så meget det om det guddommelige findes eller ej for det er jeg sikker på at der gør, men mere om Wicca er den sande religion. |
|
 | |
JustLittleMe
 | Emne: Re: Wicca.. Det rigtige? Tors jan 19, 2012 6:00 pm | |
| Jeg tror du bliver nødt til at lede længe for at finde en religion med videnskabelige elementer der skal overraske, men jeg er også selv meget rationelt tænkende (det mener jeg i hvert fald selv) da jeg konverterer fra ateisme til Wicca havde jeg det svært i starten men så gik det op for mig at det at der ikke e så meget videnskab indblandet i Wicca, gør at jeg selv måtte finde frem til det, så jeg mistede ikke noget, jeg fik kun en masse ekstra  Og når det kommer til den sande tro, jeg tror ikke at man nogensinde kommer til at kunne bevise hvilken tro der er den rigtige, så jeg bekymrer mig ikke så meget om det.. |
|
 | |
Chrode
 | Emne: Re: Wicca.. Det rigtige? Fre jan 20, 2012 5:06 pm | |
| | JustLittleMe skrev: | Jeg tror du bliver nødt til at lede længe for at finde en religion med videnskabelige elementer der skal overraske, men jeg er også selv meget rationelt tænkende (det mener jeg i hvert fald selv) da jeg konverterer fra ateisme til Wicca havde jeg det svært i starten men så gik det op for mig at det at der ikke e så meget videnskab indblandet i Wicca, gør at jeg selv måtte finde frem til det, så jeg mistede ikke noget, jeg fik kun en masse ekstra  Og når det kommer til den sande tro, jeg tror ikke at man nogensinde kommer til at kunne bevise hvilken tro der er den rigtige, så jeg bekymrer mig ikke så meget om det.. |
Hvad fik du da ekstra? |
|
 | |
JustLittleMe
 | Emne: Re: Wicca.. Det rigtige? Lør jan 21, 2012 8:36 pm | |
| Den påtagede viden at der er nogen der holder øje med os allesammen og de ved hvad de gør. At jeg kan skabe kontakt til dem via mine ritualer osv. og at er lidt ligsom os, bare mere perfekte. For mig giver det mit liv lidt mere mening og indhold, og gudernehjælper mig med at skabe en indre balance som jeg har brug for..  Har Wicca ikke gjort noget lignende for dig?? |
|
 | |
JustLittleMe
 | Emne: Re: Wicca.. Det rigtige? Lør jan 21, 2012 8:37 pm | |
| |
|
 | |
|