Ildsang
"Gudindens formaning indeholder både en passage fra Lelands Aradia: the Gospel of the Witches, og fra et poetisk stykke af Aleister Crowley. Begge er meget forskellige grene af Wicca. Doreen Valiente og Gerald Gardner skrev i samarbejde teksten sammen. og er betragtet af mange Wiccanere i dag som smuk poesi, meget li, førnævnte Den gamle Edda. Men bliver på ingen måde brugt som hovedværk i covens verden over. (Taler her af erfaring)."
Og de som ikke følger det er ikke wiccanere.. Gudindens og Gudens formaning er kilden bag central wiccansk tro og praksis. Resten ligger så op til kreativiteten.
"Nej der findes ikke èn sandhed. Der er min sandhed og der er din sandhed og hundrede millioner af andre sandheder. Guderne eller Gudinderne er i bund og grund de samme. Det er det vi kalder dem og den måde vi ære dem på der er forskellige.
Om du vælger at kalde din gud Cernunnos, Allah, Odin eller Buddah er underordnet, Guderne har alle tider haft mange navne. Og lige som resten af verdenen har de måtte til passe sig efter tiderne."
Det er jeg ikke helt enig i.. Du kommer jo selv med en sandhed nu.. nemlig den absolute sandhed om at der ikke findes nogen absolut sandhed..
"Så du mener at kun Guderne kan give dig fred og udvikling?? "
Fred hindsides døden ja..
Det er det de siger..
"At du er et stykke legetøj som de bruger som de lyster?"
De bruger os ikke som de lyster. De fortæller os bare vejen til åndelig fred.
"Det var da en sørgelig indstilling, at du ingen indflydelse har, med mindre du ofrer og ære dem som de vil have det??"
Det er begrænset for hvor meget inflydelse vi har selv..
Derudover.. Hvorfor tilbeder du selv Herren og Fruen?
"Alt sker med et formål, lige meget hvor sørgeligt og uretfærdigt det kan være. Der er en mening med alting. Vi skal lære af de ting og i den lærdom er udvikling og hvis vi er heldige selvindsigt, at erkende alle aspekter af livet og acceptere det. Mørkt som lyst, koldt som varmt.
Tænk dig en kold regnvåd dag, alt er mørkt og trist. Mange ærgrer sig og forbander vejret, igen der er en mening. Vi lærer at sætt pris på andre ting. Men ikke mange tænker over det, glæden ved solen, det grønne græs."
True..
"Jeg skriver Wicca med stort, for det er hvad Wicca er for mig...STORT "
Skriver du så også "kristen" med stort eller "muslim"..?