Dansk Wicca Forum

IndeksSøgTilmeldLogin

Share | 

Gudinden straffer!

Vis foregående emne Vis næste emne Go down 
Gå til side : Previous  1, 2
ForfatterBesked
JustLittleMe

Libra Pig
Antal indlæg: 63
Geografisk sted: lyngbytaarbæk kommune..

IndlægEmne: Re: Gudinden straffer!   Fre dec 16, 2011 6:18 pm

Okay, men hvor kommer det med dødsriget fra, og det med at blive straffet?
Jeg har lige kommet på en hel masse spørgsmål, men jeg vil ikke bombardere dig så jeg starter lige let ud! Smile

Siden du tror på reinkarnation, hvordan vil du så forklare at vi mennesker er blevet så mange her på jorden, når du også tror på at dem der ikke tilbeder vores guder, ikke bliver genfødt??
Tror du man bliver genfødt som et menneske no matter what eller eller også dyr?

Tror du på sjælen? Er det hvad du kalder det? Tror du at vi bliver genfødt igen og igen og igen og igen og igen osv, for evigt?

Du er en gardner wiccaner ikke??

Du er blevet indviet ikk??

Under din forrige kommentar skrev du noget i stil med 'det er så ikke det formaningerne siger, men fair nok.' hvad hentydede du til der, jeg har lige læst dem og kunne ikke rigtig finde noget der gik imod min lille teori.. Smile

Hvis du ikke gider svare alle mine spørgsmål så lad vær' jeg blamer dig ikke!! Smile

Tilbage til toppen Go down
Chrode

Pisces Snake
Antal indlæg: 176

IndlægEmne: Re: Gudinden straffer!   Fre dec 16, 2011 6:31 pm

JustLittleMe skrev:
Okay, men hvor kommer det med dødsriget fra, og det med at blive straffet?
Jeg har lige kommet på en hel masse spørgsmål, men jeg vil ikke bombardere dig så jeg starter lige let ud! Smile

Siden du tror på reinkarnation, hvordan vil du så forklare at vi mennesker er blevet så mange her på jorden, når du også tror på at dem der ikke tilbeder vores guder, ikke bliver genfødt??
Tror du man bliver genfødt som et menneske no matter what eller eller også dyr?

Tror du på sjælen? Er det hvad du kalder det? Tror du at vi bliver genfødt igen og igen og igen og igen og igen osv, for evigt?

Du er en gardner wiccaner ikke??

Du er blevet indviet ikk??

Under din forrige kommentar skrev du noget i stil med 'det er så ikke det formaningerne siger, men fair nok.' hvad hentydede du til der, jeg har lige læst dem og kunne ikke rigtig finde noget der gik imod min lille teori.. Smile

Hvis du ikke gider svare alle mine spørgsmål så lad vær' jeg blamer dig ikke!! Smile

Ja det argument kender jeg godt, men det er uden virke.

Gudindens formaning siger:
"Fra mig udspringer alting, og til mig skal alting returnere.". Sjælen udspringer også fra Gudinden og hun skaber derfor sjæle og på den måde kommer der flere på jorden. Og nej jeg mener ikke at vi har været dyr i tidligere liv, men mennesker. Dernæst skal du også huske på at underverdenen er udenfor tid og rum og derfor kan dit næste liv faktisk være i fortiden da tid kun findes på fysisk plan.

Jeg ved ikke om jeg er gardnerian wiccaner da jeg ikke kender navnene for Guden og Gudinden i Gardnerian traditionen, men jeg går klart indenfor de gamle metoder f.eks rituel sex.
Nej jeg er ikke indviet. Som sagt så interesserer det mig ikke da jeg ikke er interesseret i rituel nøgenhed med andre.

JustLittleMe

Libra Pig

IndlægEmne: Re: Gudinden straffer!   Fre dec 16, 2011 11:17 pm

oka tak for svarene, men jeg mente nu ikke mit første spørgsmål som et modargument mod din tro, bare et spørgsmål, fordi jeg er nysgerrig Smile

hvad kalder du da dine guder?? hvis du ikke synes det er for privat??

men hvordan kan det være at du går indfor rituel sex, men ikke er interesseret i rituel nøgenhed??

jeg kan godt lide dine svar de er grundige! Wink
Chrode

Pisces Snake

IndlægEmne: Re: Gudinden straffer!   Lør dec 17, 2011 2:44 am

JustLittleMe skrev:
oka tak for svarene, men jeg mente nu ikke mit første spørgsmål som et modargument mod din tro, bare et spørgsmål, fordi jeg er nysgerrig Smile

hvad kalder du da dine guder?? hvis du ikke synes det er for privat??

men hvordan kan det være at du går indfor rituel sex, men ikke er interesseret i rituel nøgenhed??

jeg kan godt lide dine svar de er grundige! Wink

Det helt i orden. Jeg svarer blot. Smile

Jeg kalder mine guder for Aradia og Cernonnus efter Gardners tradition. Hvad kalder du dine?

Jeg går ind for at hvis man skal være indviet skal man både udføre rituel sex og nøgenhed.
JustLittleMe

Libra Pig

IndlægEmne: Re: Gudinden straffer!   Lør dec 17, 2011 12:13 pm

Godt! Smile

Jeg kalder guden for Pan og med gudinden har jeg ikke helt besluttet mig for om jeg bedst kan lide Athena eller Artemis Smile

Okay takker nu forstår jeg! Og det er vel så også derfor at du ikke vil indvies Smile
Chrode

Pisces Snake

IndlægEmne: Re: Gudinden straffer!   Lør dec 17, 2011 2:14 pm

JustLittleMe skrev:
Godt! Smile

Jeg kalder guden for Pan og med gudinden har jeg ikke helt besluttet mig for om jeg bedst kan lide Athena eller Artemis Smile

Okay takker nu forstår jeg! Og det er vel så også derfor at du ikke vil indvies Smile

Jeg vil ikke indvie mig fordi det eneste coven her i DK findes i Nordjylland og der er lidt langt da jeg bor i Nordsjælland. Og så er der den rituel nøgenhed hvilke jeg ikke er meget for da jeg føler mig sårbar ved at være nøgen foran andre. Ligeledes er der den rituelle samleje og det er ikke særlig "fedt" hvis man på uheldigt vis ikke tænder på vedkommende.
JustLittleMe

Libra Pig

IndlægEmne: Re: Gudinden straffer!   Lør dec 17, 2011 6:14 pm

Ja du har ret, det ville være akavet...
Nogen burde dog starte et coven her på Sjælland Smile

Gudinden straffer!

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen 
Side 2 af 2Gå til side : Previous  1, 2

Similar topics

-
» Vampyrer, historie, regler og evner.