Dansk Wicca Forum

IndeksSøgTilmeldLogin

Share | 

Wicca og hvad det står for

Vis foregående emne Vis næste emne Go down 
ForfatterBesked
Patr1

Antal indlæg: 1

IndlægEmne: Wicca og hvad det står for   Fre apr 01, 2011 9:17 am

Goddag!

Jeg er, som de fleste andre på planeten velsagtens, nysgerrig omkring religion på mange måder, bl.a. nyreligiøse bevægelser som Wicca, men er ikke selv ydermer religiøs eller spirituel. Sædvanligvis har jeg dog stor respekt for religion i alle afskygninger, såfremt den ikke manipuleres til at være et redskab for ekstremismen. Derfor håber jeg ikke at dette indlæg vil blive opfattet som angreb mod Wicca eller dets tilhængere - At skære alle over en kam ville hurtigt undergrave pointen med hele tråden Smile

Når det så er sagt, så skriver jeg fordi jeg på det seneste har oplevet et par... "Alternative" episoder i sammenhæng med det at være wiccaner, og hvad troen i praksis bruges til. Jeg har ikke nok indsigt i Wicca til at kunne udtale mig stensikkert om alle aspekter, men jeg er ret sikker på, at det næppe kan være den alment accepterede måde at repræsentere jeres tro på. Mest af alt håber jeg at det har været en joke (jeg har svært ved at forestille mig at nogle skulle kunne være så forskruede), og at der bliver råbt "aprilsnar!" op i mit ansigt så jeg kan grine af det, velvidende at ingen trods alt er så skudt i bøtten.

Jeg er aktiv deltager i debatten på noget så banalt som hot.dk, hvor en af jeres hærdede debattører, Chrode, på det seneste har gjort sig uheldigt bemærket med indlæg og holdninger der er så radikale, at de får Al-Qaeda til at ligne en spejderlejr. Det er alt lige fra mandschauvinisme til apokalyptiske profetier til middelalderlige afstrafningsmetoder til hjernevask til generel halv-klam adfærd, specielt omkring seksuelle emner. Lad mig komme med et par af mine personlige... "Favoritter". Det er blot et lille udpluk af utallige rablende sindssyge indlæg for at illustrere situationen.

Citat:
Forum: Sex
Chrode
Emne: Hvordan du snyder en pige til sex gennem det onde øje
Nyeste indlæg: 27. mar 20:57 Svar: 514 Visninger: 1994
Hej gutter.

Jeg har lavet den her tråd for at give jer nogle råd til hvordan i får fisse i byen.
Jeg vil lige sige, at det "onde øje" menes med en hypnoseform hvor man kan hypnotisere en person imod vedkommendes vilje.

Trin 1. Du skal have en stærk aura ellers kommer det ikke til at virke.

Trin 2. Find en pige at snakke med

trin 3. Kig hende dybt inde i øjnene og spørge om hun vil danse

trin 4. Når du danser med hende så fokuser din energi og visualiser at den løber ud af dine hænder, op gennem hendes krop og op til hendes hjerne.

Trin 5. Prøv at styr hende stille og rolig med dit sind.

trin 6. Begynd stille og rolig at rage på hende for at fornemme hvor du er.

trin 7. fokuser ind i hendes øjne og spørg "skal vi kneppe".

Citat:
Jeg giver bare råd til de som er desperate efter fisse.. Elementernes herrer (ærkeenglene) har blot give mig viden om hvordan det gøres.

Citat:
I piger er svagsindet væsner. Og ja i vil have noget bestemt derfor skal man kende nogle tricks for at snyde jer.

Citat:
Det lyder måske lidt barbarisk, men jeg synes et eller andet sted, at vi skulle have stening for utroskab, cutte hænderne over hvis man stjal og mænd fik skåret deres penis af hvis de voldtog. Synes det er noget pjat med fængselstraffe osv. Det tror jeg ikke, at forbryderne lærer noget af. Selvfølgelig skulle man først gøre det når der var klar evidens for, at personen havde gjort de gerninger.

Citat:
Jeg er skam inde på hedenske forum, men de har jo kommet frem til sandheden ergo behøver jeg ikke at forkynde Wicca der Smile.
Men godt forsøgt i at prøve at blive fri for mig Wink

Mange, mange flere eksempler kan findes såfremt man tager sit et par minutter til at oprette en profil og bruge søgefunktionen i debatten. Nu kan man sige, at "eksemplerne er taget ud af kontekst!" - Og nogle af dem er ganske rigtigt udpluk af debatterne, men kun valgt fordi de afspejler hans generelle holdning. Hvis man ikke tror sine egne øjne, hvilket jeg ville kunne forstå, så foreslår jeg at man selv tager et kig derinde.

Men dette er først og fremmest ikke et personangreb, men mere et spørgsmål om ren nysgerrighed... Er den slags holdning og udtalelser alment accepterede i Wicca kredse? Eksisterer der ingen form for social konvention eller moralsk kodeks der dikterer og sanktionerer folks adfærd og repræsentation af religionen? For på den måde som det er foregået over de sidste par uger, så tror jeg næppe Wicca i almindelighed har scoret mange point.

Venligst,

Patrick pirat
Tilbage til toppen Go down
Chrode

Pisces Snake
Antal indlæg: 176

IndlægEmne: Re: Wicca og hvad det står for   Fre apr 01, 2011 4:05 pm

.
Kaffekop
Admin

Libra Dragon
Antal indlæg: 57
Geografisk sted: Århus

IndlægEmne: Re: Wicca og hvad det står for   Man apr 04, 2011 7:21 am

dette er åbenlyst en meget syg aprilsnar og emnet bliver lukket og låst!!

Wicca og hvad det står for

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Similar topics

-
» Hvad laver jeg her?
» Vampyrer, historie, regler og evner.
» Dragelignende væsner.
» Hvad er det her for et sted? // Singal //
» Er et jordbær en nød??