Chrode
 Antal indlæg: 176 Join date: 13/11/09 Age: 23
 | Emne: Information til nybegynderne om Wicca Lør feb 26, 2011 1:39 am | |
| Jeg har valgt at oprette denne tråd for at give noget grundlæggende information til nybegynderne. Kendte spørgsmål jeg har oplevet.
Skal en wiccaner:
være kvinde?
Wiccanere omfatter både mænd og kvinder. Hos grundlæggerne er det meget lige fordelt og man anser faktisk en mand for at være den mest indflydelsesrige grundlægger ved navn Gerald Gardner.
Være vegetar?
Nej Wicca dikterer ikke, at du ikke må spise kød og Wicca underviser enda at det at spise kød er naturligt. Som Gudens formaning siger "jeg som er jagtens herre".
Være hetroseksuel?
Personens seksualitet bliver respekteret. Der findes dog nogen traditionelle covens som ikke giver adgang til homoseksuelle og indenfor Wicca anser man ikke pædofillis, zoofili som respekterende adfærd.
Tage euforiserende stoffer?
Nej stoffer er forbudt i forbindelse med ritualerne og narkomaner bliver ikke ikke taget ind i de forskellige covens.
Være i besiddelse af alle de ceremonielle redskaber?
Nej redskaberne bliver brugt i forbindelse med cermoniel magi og de wiccanske riter kan udføres ligeså godt uden.
Have et alter?
Nej selvom mange har.
Kunne magi?
Nej. For at lære magi kræver det åndelig styrke og kendskab til at udføre de magiske operationer korrekt. Dermed sagt bliver man heller ikke en bedre wiccaner hvis man har "magiske evner".
Fremane ånder?
Åndefremaning er en magisk operation. Så nej.
Udøve sine ritualer nøgent?
Kun de indviet i præsteskabet er forpligtet til at udøve rituel nøgenhed ved fuldmåne.
have rituel sex.
Rituel samleje bliver kun praktiseret af få traditionelle covens. Den mest normale er, at man gør det symbolsk. Dvs man stikker athamen ned i koppen.
Have åndelige evner?
Nej.
Tilhøre et coven?
Der findes mennesker som påstår, at Wicca kræver indvielse for at blive wiccaner, men da Formaningerne er offentliggjorte kan man ikke sige, at det kræver indvielse for at blive wiccaner. Dog skal man være indviet for at kende til heksekunst eller mysterierne i Wicca.
Betale sin præstinde for oplæring?
Nej Wicca er en mysteriereligion og ikke et kirkeministerium.
Have været hedning hele sit liv?
Wicca er en religion og alle kan blive wiccanere. Wicca er heller ikke en særlig udbredt trosretning. Mange kommer fra ateistiske eller kristne familier.
Sidst rettet af Chrode Fre dec 16, 2011 2:57 pm, rettet i alt 4 gange |
|
Kaffekop Admin
 Antal indlæg: 57 Join date: 24/05/09 Age: 23 Geografisk sted: Århus
 | Emne: Re: Information til nybegynderne om Wicca Man feb 28, 2011 9:50 am | |
| Super fedt initiativ Chr1989! Jeg gør lige dine to tråde til sticky så alle nye nemt kan få øje på dem  |
|
JustLittleMe
 Antal indlæg: 63 Join date: 12/12/11 Age: 16 Geografisk sted: lyngbytaarbæk kommune..
 | Emne: Re: Information til nybegynderne om Wicca Fre dec 16, 2011 1:29 pm | |
| Jeg er mig med kaffekoppen!  Rigtig fed tråd!!  |
|